Anglès

Atesa la importància que té la llengua anglesa avui dia en la nostra societat, sensibilitzar els alumnes de forma progressiva envers la llengua i la cultura anglosaxones té sentit, i per tant, cal promoure que des de ben petits l'alumnat d'Educació Infantil sigui iniciat en l'ensenyament de l'anglès.
"Iniciar" vol dir començar a "fer viure" la llengua, començar a fer servir la llengua per descobrir, per socialitzar-se, per expressar sentiments i experiències, per esdevenir més autònom i reflexiu, tot adonant-se que la nova llengua va més enllà de l'aula i serveix pel mateix que les llengües que es parlen a casa, per comunicar-se.

I amb quines eines podem dur a terme aquest primer contacte?
Doncs amb aquelles que ja formen part de la didàctica de l'Educació Infantil: les cançons, els contes, les fórmules de salutació i acomiadament, els jocs de tradició popular, els poemes d'estructura repetitiva, la dramatització d'històries, les danses,etc.
La bona qualitat d'aquesta primera experiència amb la llengua garantirà en els alumnes un aproàment progressiu que repercutirà de forma positiva en els seus aprenentatges futurs.

  • Els nens presenten un alt grau de motivació.
  • Estan oberts a provar, repetir i experimentar nous sons sense prejudicis.
  • Adquireixen una flexibilitat fonètica que difícilment adquiriran en etapes posteriors.
  • El temps d’exposició a la nova llengua s’incrementa.
  • Aprenen molt ràpid i són molt receptius.
  • El fet d’esforçar-se a entendre la nova llengua, els ajuda a desenvolupar noves estratègies que els serviran en aprenentatges futurs.
  • Els ajuda a tenir una ment més oberta a noves llengües i cultures.


El més important però, és que l’ensenyament sigui de qualitat i que per a ells sigui una experiència positiva i significativa, que hi vegin una importància i una utilitat més enllà de l’aula.

 

 



No hay comentarios:

Publicar un comentario